Luister, luister: de Chief Listening Officer

Heeft u het al gehoord, organisaties stellen Chief Listening Officers aan! CLO’s zijn hot, indien nodig worden ze zelfs weggekaapt: Brand Networks hires Kodak’s chief listening officer van Troy Smith. Of lees dit artikel over de 5 acties om  innovatie tegen te gaan als organisatie: I’m (Not!) With Stupid: 5 Stupid Things Companies Do to Mess Up Innovation van Nicolas Webb. Al zoekend op het web is een CLO niet nieuw, de eerste berichten duiken op in 2007. Mijn eerste bericht over luisteren was in relatie tot interviewen, Interviewen = Luisteren = Loslaten. In onderstaand pictogram van Jeff Hayzlett ‘beschrijft’ hij ‘Listening Organizations and Chief Listening Officers’.
Geloof me, luisteren is van ongelofelijke waarde voor een organisatie, het verdient aandacht (en oefening).

Karin van den Driesche – Filterdesign
P.S. Filterdesign geeft workshops waarbij luisteren een onderdeel is van interview technieken.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s