Van verhaal naar persona

Binnenkort bezoek ik een symposium met de titel Narrative Research georganiseerd door de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Het verhalende element van interviews of gesprekken met gebruikers/klanten is van enorme waarde voor de ontwikkeling van persona’s. Het schrijven van een persona is creatief en subjectief. De enige manier om te checken of een persona duizenden gebruikers/klanten kan representeren is door ze tegen de verhalen aan te houden die zijn verzameld tijdens interviews met deze gebruikers/klanten.

Whitney Quesenbery en Kevin Brooks hebben een artikel geschreven over het gebruik van verhalen om een betere gebruikerservaring te kunnen realiseren. De moeite waard om te lezen. Hun boek: Storytelling for User Experience heb ik nog niet gelezen. Reacties op dit boek zijn natuurlijk van harte welkom op deze blog.

Karin van den Driesche – Filterdesign

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s