Bepalen van persona groepen

Na het houden van meerdere interviews, in totaal acht voor het onderzoek ‘lesmateriaal ontwikkelen’, ga je persona’s ontwikkelen. Maar hoeveel persona’s worden er geschreven en welk interview hoort bij welke persona?
Start met het bepalen van persona groepen door gebruik te maken van patronen; verschillen of overeenkomsten:

Bepaal de sleutel kenmerken van een persona groep:
– Kennis domein, werkcondities, werkomgeving, rollen?
– Huidige activiteiten en doelen?
– Informatie strategie en doelen?
– Voorkeur, behoefte, waarde?
– Emoties, houding t.o.v. bedrijf, informatie, techniek, enz.?
– Achtergrond?
– Pijnpunten (oplossingen) en successen?
Bepaal de segmenten van een persona groep:
– Met betrekking tot de context waarvoor de persona wordt geschreven. In dit geval: Ontwikkelen van lesmateriaal. Zie afbeeldingen.
– Op hoog niveau
Bepaal de hoofd doelstellingen van een persona groep:
– Wat iemand wil doen, bereiken of worden
– Op hoog niveau

Segmenten ontwikkelen van lesmateriaal
Segmenten ontwikkelen van lesmateriaal
Segmenten 'Ontwikkelen van lesmateriaal'
Persona groepen: Segmenten 'Ontwikkelen van lesmateriaal'

Karin van den Driesche – Filterdesignn

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s