Criteria voor nieuwe lesmethode

– Of er een opbouw is en of die bevalt. Beginnen bij nul en naar het dak of per thema.
– Op welke manier je wilt gaan lesgeven.
– Inpasbaar bij latere jaren.
– Voldoende kunnen oefenen in datgene wat belangrijk is.
– Wat krijgen ze op het examen, wat moeten ze beheersen.
– Kennisvragen niet, dat staat al in het boek.
– Nieuwe vragen, niet vragen die ze al 3x hebben gedaan.
– Kwalitatief hoog niveau met name het werkboek.
– Eerlijk beeld geven van het vak aan leerlingen.
– Aansluiten bij de bovenbouw.
– Het aanbod bij uitgeverijen, sommige uitgevers bieden niet alle niveaus.
– Handzaam zijn voor leerlingen; niet te zwaar (gewicht), niet twee losse boeken.
– Actueel zijn.
– Combi boeken zijn meer geschikt voor één dan de ander.
– Stappenplannen bevatten.
– Geen breien met tekst.
– Geen saaie inhoud.
– Eerst theorie en dan opdrachten
– Taalgebruik, niet te hoogdravend. (geen spelfouten bevatten)
– Leuk om open te slaan.
– Makkelijk uitgelegd met samenvatting, woordenlijst, index, spiegelen aan voorbeeld opgaven.

Quote: “Het is in guldens… dan kun je jezelf toch niet serieus nemen als je het over de invoering van de euro hebt terwijl die er al vier jaar is. ”

Karin van den Driesche – Filterdesign

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s